EDNA LOGO 1
EDNA LOGO 1

מדריך עדנה קרנבל לגבר בגירושין 16: מה זה ישוב סכסוך? מה זה יח”ס יחידה לסיוע שליד בתמ”ש למשפחה? עו”סיות פמינאציות ולא אפקטיביות

יהודית אסף עובדת סוציאלית פמיניסטית המנהלת את יחידת הסיוע של בתי המשפט

ביחידה לסיוע של בתי משפט למשפחה ובתי דין רבניים יושבות עובדות סוציאליות שמנסות לגשר בין גברים לנשים בגירושין לפני שנפתחים הליכים מלאים אצל השופטים.  היחידה הזו לא אפקטיבית ולא מצליחה לגשר בין הצדדים.  אחוזי ההצלחה שלהם הם אפסיים.  ההצלחה נמדדת באופן פשוט:  האם בכל שנה עוקבת נפתחים פחות הליכי גירושין, והם יש פחות תסקירים ופחות מרכזי קשר?

אם התשובה היא כן זה סימן שהיח”ס מצליחה להביא להבנות והסכמות.  אם הנתונים לא משתנים ובכל שנה יש את אותם כמויות של תיקי גירושין, אותם כמויות של פקידות סעד, אותם כמויות של תסקירים והפניות למרכז קשר פירושו של דבר שהיחידה הזו היא בזבוז של משאבי ציבור.

בתמונה:  הזונה הפמיניסטית עו”ס יהודית אסף שמנהלת את יחידת הסיוע ואת יישובי הסכסוכים בבתי המשפט ובד”ר 2022

יהודית אסף עובדת סוציאלית פמיניסטית המנהלת את יחידת הסיוע של בתי המשפט
יהודית אסף עובדת סוציאלית פמיניסטית המנהלת את יחידת הסיוע של בתי המשפט

צפו בזונה הזו יהודית אסף מופיעה בכנס ש מרכז רקמן ומספרת לנשות רקמן איך היא דופקת את הגברים שמגיעים ליחידות הסיוע.

יהודית אסף בהמת מגדר פמיניסטית המסונפת למרכז רקמן המנהלת את יחידות הסיוע
יהודית אסף בהמת מגדר פמיניסטית המסונפת למרכז רקמן המנהלת את יחידות הסיוע

בסרטון זה ניתן לראות את בהמת המגדר יהודית אסף מרצה בקן נחשות הצפע מרכז רקמן.

ב 2014 מירב מיכאלי לחצה להעביר חוק הסדר התדיינויות במשפחה (מה שנקרא יישוב סכסוך) שמחייב את הזוגות להגיע ליחידת הסיוע לפני שהם ממשיכים בהליכים המשפטיים.  מירב מיכאלי טענה שזה יפחית את כמות תיקי המשפחה שכן עדיף להגיע ל”הסכמות”.  אולם העובדות הסוציאליות לא מצליחות להגיע לשום הסכמות.

הנשים מגיעות לשם בתחושה ש”מגיע לי” והן מקבלות תדרוך מעורכי הדין שלהם להמציא ולפברק תלונות שווא, מה שמביא להן יתרונות עצומים כגון היכולת לסחוט את הגבר שאם לא ישלם הוא לא יראה את הילדים.  הגברים מגיעים מכעמדת נחיתות כי הם נסחטים ע”י הנשים והתוצאה היא בזבוז זמן אחד גדול.

מה זה היח”ס

היחידה לסיוע ע”י בתי המשפט למשפחה מורכבת מעובדות סוציאליות, אליהן לפעמים מופנים הזוגות בבית המשפט למשפחה.  היחידה מנוהלת ע”י ענת ענבר, אישה הדוגלת בהעצמת נשים, ומתקשה מאוד בהבנת חשיבותו של האבא בחיי הילדים.  הסיכוי של גבר לקבל שם משמורת יחידנית או משותפת, קלושים, כי בעדיפות עליונה של היח”ס היא משמורת מלאה לאישה, במיוחד כדי שתוכל לגבות מקסימום מזונות.  זהו בעצם מכון גישור אולטה פמיניסטי במימון בית המשפט.  כל מה שקורה שם הוא שהעו”ס מבקשת למגבר להתקפל ולרצות את מאווי האישה, מפני שאחרת בית המשפט למשפחה, “יכניס” לגבר כפליים.

בתמונה פנינה ברנס, בהמת המגדר מנהלת תחום יחידות הסיוע במשרד הרווחה דואר אלקטרוני [email protected]

פנינה ברנס עם הבן שלה שמתגייס לצהל
פנינה ברנס עם הבן שלה שמתגייס לצהל
פנינה ברנס עם זונות מהרווחה ענת ענבר
פנינה ברנס עם זונות מהרווחה ענת ענבר
פנינה ברנס זונת רווחה פשיסטית
פנינה ברנס זונת רווחה פשיסטית

ובתמונה:  מי שהקימה את יחדות הסיוע בהמת המגדר ענת ענבר

ענת ענבר עובדת סוציאלית פמיניסטית רעילה שהיתה אחראית על יחידות הסיוע
ענת ענבר עובדת סוציאלית פמיניסטית רעילה שהיתה אחראית על יחידות הסיוע

צפו בזונה הזו.. ענת ענבר נותנת הרצאה לעובדות סוציאליות

היח”ס נהנה ממוניטין של אפקטיביות שאיננו ראוי לו, בעיקר בשל יח”צנות מרובה של משרד הרווחה.  היח”ס איננו אפקטיבי ואיינו ממש סוגר תיקים.  זוהי בסך הכול עוד תחנה בדרך להתשת הגבר.  תלונות רבות שהועברו אל מי שהיתה מנהלת היח”ס ענת ענבר מטעם גברים פשוט לא נענו, כי הנ”ל מצפצפת על גברים.  בכנסת ענת ענבר מגיעה לרוב ומדבר בשבח “ההסכמות”, אבל בפועל אין בידי העו”ס שביחידת הסיוע כל דרך לגרום להסכמות הללו לקרות.

הנשים המגיעות ליישוב סכסוך פשוט מציבות תנאי פתיחה סחטניים, והעוסיות של יחידת הסיוע משתמשות בטקטיקות של הפחדת הגבר על מנת לאלץ ממנו הסכמות.  אין דרך לשכנע אישה סרבנית להגיע להסכמות, כי אותן נשים מגיעות ליח”ס מתודרכות היטב, והן יודעות שכל מה שנדרש מהן זה להרים קול, לצרוח ולהשתולל על מנת לפוצץ כל דיל אפשרי.

בסופו של דבר כאשר כמעט 7,800 משפחות מטופלות ביחידה לסיוע, מתוך כ 9,000 תיקים עם ילדים, היה מצופה שלפחות חלק נכבד מתיקים אלה יסתיים ללא הליכ המשך בבית המשפט, אולם לא זה המצב.  להיפך, לפי מספר התסקירים שכותבות פקידות הסעד, נראה שרוב תיקי היח”ס אינם מסתיימים שם, והצדדים בכל זאת מגיעים לבית המשפט ועוברים את ההליכים השגרתיים.

.   שימו לב:  11,500 תסקירים נכתבו בדיני אישות, כאשר 7,800 משפחות הופנו ליחידה לסיוע. מכאן שהיחדה לסיוע איננה ממש סוגרת תיקיםאפקטיבית “בגישור והסכמות”.  שימו לב שב 2,400 משפחות סיים האב במרכז קשר:

נתונים אלה מראים כי היחידה לסיוע איננה אפקטיבית שהרי בסופו של דבר הצדדים חוזקים לבית המשפט ולפקידות הסעד, כאשר יותר מידי אבות מסיימים במרכזי קשר.  כישלון זה יש לזקוף לחובתה של ענת ענבר והיהירות הבלתי פוסקת של העו”ס שאינם מוכנים לקבל כל ביקורת.

ראו למשל נתונים שסיפקה סימונה שטיינמץ לגבי סך המלצות פקידות הסעד.  כמעט 4,800 המלצות פקידות סעד ניתנו ב 2010.  זהו כמעט חצי מסך המתגרשים עם ילדים, אם לא יותר.  כאשר כל כך הרבה זוגות מופנים להזמנת תסקיר אצל פקידות סעד, המסקנה המתחייבת היא שהיח”ס נכשל במשימתו.

גם מבחינה פרוצדורלית היחידה לסיוע איננה אפקטיבית.  בהרבה מקרים, העו”ס ביחידה לסיוע ממליצה לשופטת להזמין תסקיר.  בכך בעצם הגישור יורד לטימיון, כי נפתחת חזית חדשה מול פקידת הסעד.  העו”ס ביחידה לסיוע איננה מסבירה לגבר שהפנייה לפקידת סעד פירושה הסכמה לחקירה פולשניות וחודרנית ביותר לחייו, של עלוקה שלא תרפה ממנו במשך שנים.  העו”ס ביחידה לסיוע איינה משתמשת בטפסים משפטיים מוכנים (חוזים והסכמים).  במקום זה היא משרבטת כמה מילים ושולחת לשופט.  הביטויים אמורפיים וניתנים לפרשנות, ובקלות ניתן להתחמק מהם.  אין סגירה של חגים, מועדים, ימי הולדת, קיטנות, אלא מעין הסכמות חלולות וערטילאיות, שהתוכן בהםןנשאר תמיד פתוח לפירוש ומריבות.

זו עבודה ממש לא מקצועית.  כמו כן, ההפניה ליח”ס דורשת קביעת תור ורשימת המתנה, והשופטת קובעת תאריך חדש מספר חודשים קדימה.  מדבור בסחבת ובזבוז זמן.  על היחידה לסיוע לפתח מתכונת של שירות בו במקום Walk in basis

ראו

וראו את התוצאות:  שליש מהמופנים ליח”ס, 32%,  אינם מגיעים לשום תוצאות.  אולם גם אלו שהיח”ס מסווג כ”הפחתת עוצמת הקונפליקט”, 21%, הם כישלנות של היח”ס, כאשר לצורך מראית עין סטטיסטית בידלו אותם בקטגוריה סובייקטיבית לפי תחושת העו”ס. כך ש51% מתיקי היח”ס הם כשלונות.   לגבי השאר רק מעט 8% שזה פחות מ 200 זוגות מצליחים לסיים את הסכסוך בהסכם. השאר 39% מגיעים ל”הסכמות”, שפירושו של דבר שהם ממשיכים לטיפול פקידות סעד בתסקיר והליך משפטי מלא.  יוצא אם כן שהיח”ס משיג תוצאות חיוביות ל 192 זוגות בשנה בלבד,  ולגבי כול השאר, מדובר בהולכת שולל של הזוגות, ושל בית המשפט.

Views: 116

One Comment

  1. יחידת הסיוע זה ניסיון לייצר תפקידים מיותרים להליך מיותר שנקרא גירושין. במקום להסדיר אותו בחוק בצורה שוויונית. נוספת לתעשיית העלוקות.

    עו”ס מיותרות “להעצמה נשית” ביחידת הגישור המיותרת

    עו”ס מיותרות “להעצמה נשית” במשטרה להעצמת תלונות שווא

    ניתן לאתר בקלות את עקבות הפמינאציות בהליך הגירושין

    עוד סיבוך, עוד הליך, עוד תקנים מיותרים לעו”ס – הכל במקום דרך המלך של חקיקה שוויונית

    השלב הבא עו”ס “לטיפול” בניכור הורי בגיל השלישי, להבטיח שהאבא יוריש את כספו לילדיו המקוריים שנרצחו בגירושים ולא אילו הקיימים שהניכור הוא תולדה של מערך השרמוטות להעצמת הגרורה, אולי לגרושה, לידועה בציבור או לעו”סית , למה? כי אפשר!

    למען הסר ספק, אני נגד אלימות ובעד שלום עולמי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *